توسعه همکاری‌های فنی، تخصصی و سرمایه‌گذاری پاکستان و ایران

رییس خانه معدن استان خراسان رضوی با حضور در کنسولگری پاکستان در مشهد با آقای محمد شهریارخان سر کنسول پاکستان دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های فنی ، تخصصی و سزمایه‌گذاری بحث و تبادل نظر کردند .

سرکنسول پاکستان در استان خراسان رضوی در این دیدار ضمن اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و اقتصادی ایران و پاکستان بر بهره‌مندی کشور متبوع خود با توجه به منابع غنی معدنی از توانمندی های تخصصی متخصصان استان خراسان رضوی از طریق خانه معدن استان خراسان رضوی با هدف توسعه همکاری های فی‌مابین تاکید کرد .
دکتر غلامرضا نازپرور ، رئیس خانه معدن خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تشریح امکانات و پتانسیل فنی و کارشناسان مجرب در حوزه معدن به تنوع سبد محصولات معدنی خراسان رضوی و تجارب ارزشمند در زمینه صنایع معدنی اشاره کرد و افزود که کشور پاکستان می تواند سهم بالایی از نیازمندی های خود را از این طریق تامین نماید .

رییس خانه معدن استان خراسان در پایان این دیدار به همجواری و همسایگی دو کشور و وجود زیرساخت‌های مناسب حمل و نقلی اشاره کرد و افزود : ویژگی‌های استراتژیکی و ژئوپلوتیکی دو کشور در منطقه در کنار تعاملات اثربخش می‌تواند موجب تحولات عمیق و بنیادی در حوزه اقتصادی را بدنیال داشته باشد .

  جهش تولید در صنایع معدنی و مدیریت انرژی در سال 1403