رویداد سومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد

سومین نمایشگاه بین المللی سنگ با حضور مسئولین کشوری و استانی و جمع زیادی از فعالان بخش معادن کشور در شهر مشهد برگزار شد و مورد استقبال جامعه تخصصی و عموم مردم قرار گرفت .

حضور فعالان معدنی استان در غرفه خانه معدن خراسان رضوی در این نمایشگاه و بحث و تبادل نظر و ارایه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی در راستای توسعه و تحول حوزه صنایع معدنی از موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت و برای پیگیری در دستور کار خانه معدن استان قرار داده شد .

 

لازم به توضیح است که رویداد سومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد .

در این رویداد آقای بهرام شکوری رییس کمسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با حضور در غرفه خانه معدن استان خراسان رضوی ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه از بخش های مختلف آن بازدید بعمل آورد .

رییس کمسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در این بازدیدگفت :

حوزه معدن و صنایع معدنی، بخش مهمی در اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود و این حوزه ظرف سال‌های اخیر ثابت کرده که می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی کشور باشد و برگزاری نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای ارایه توانمندی ها در این بخش است .

وی افزود : افزایش توجه به بخش معدن، یکی از مطالبات اصلی و جدی فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور از دولت جدید و به‌ ویژه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت است چرا که بخش معدن، تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع کشور بوده و استمرار تولید در آن، علاوه بر درآمدزایی برای کشور، به رشد اشتغالزایی منجر شده و از این منظر نیز می‌تواند منفعت عمومی را در کشور به دنبال داشته باشد.

  رشد 13 درصدی بخش معدن نیازمند 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است

 

حضور چشمگیر و گسترده فعالان بخش معادن کشور در این نمایشگاه و همچنین انعکاس اخبار آن در رسانه‌ها و مطبوعات از نقاط قوت برگزاری این رویداد بین‌المللی بود .